Jaarverslag 2013 CBK Zeeland

Creatieve denk- en daadkracht!
Het jaarverslag over 2013 is gereed. U kunt het jaarverslag downloaden en digitaal bekijken. Door de Japanse vouwwijze van het jaarverslag zijn, in deze digitale versie, sommige pagina's meerdere malen zichtbaar.
Wilt u liever een papieren exemplaar? mail dan naar info@cbkzeeland.nl en wij sturen u graag een jaarverslag toe.
JV 2013 japanse v.
JV 2013 japanse v
Inleiding
Momenten om even terug te kijken om vervolgens met alle kennis en ervaring weer de volgende stappen te nemen is noodzakelijk en altijd goed. Na een wervelend 2012, met de grootse kunstmanifestatie Façade 2012, hebben we de balans kunnen opmaken. Heel lang hebben we er niet bij stil kunnen staan, omdat de volgende ontwikkelingen en projecten onze
aandacht opeisen.

JV 2013 overdracht
overdracht 'Passage' van Marinus Boezem aan de Gemeente Middelburg
JV 2013 Toorop
'Ode aan Charley Toorop' kunstwerk van Gijs Assmann op de zeedijk in Westkapelle

Beeldende Kunst & Vormgeving

Het beleid van CBK Zeeland is erop gericht om hedendaagse beeldende kunst zichtbaar,
toegankelijk en bespreekbaar te maken.

JV 2013 fiets
Zoet-zout-Zeeland - waterfiets van Christiaan van de Zwan
JV 2013 architectenspel
Het architectenspel, deelnemers waren Nico Fierloos, Herwig Minnen, Gerrit Schoenmaker, Wouter de Gaaij, Guus van Bebber en André Kwakernaak

Architectuur

In Zeeland bundelen we de krachten waardoor we telkens tot
een inspirerend en afwisselend architectuurprogramma komen. CBK Zeeland vraagt in de
samenwerking met Stichting Het Zeeuwse Gezicht en de BNA Kring Zeeland permanent aandacht voor de stand van zaken op het gebied van architectuur, stedenbouw en
landschap in Zeeland.

JV 2013 Sleeuwenhoek
POP Up kunstuitleen bij CBK Zeeland
JV 2013 anutosh
een nieuw kunstwerk van Anutosh voor de collectie van de kunstuitleen

Kunstuitleen

CBK Zeeland ondersteunt en begeleidt de kunstuitlenen in Goes, Terneuzen en Vlissingen met de centrale uitleenadministratie en de collectie.

Lees verder in het jaarverslag.

meer weten over de kunstuitleen? lees verder...

CBK Bedrijfsexposities

CBK Bedrijfsexposities heeft eenaantal trouwe deelnemers, die elk jaar met enthousiasme reageren op de nieuwe tentoonstelling in hun bedrijf. Hieruit blijkt dat deze deelnemers waarde hechten aan het ondersteunen van Zeeuwse kunstenaars en daarmee bijdragen aan de kwaliteit van hun directe werk- en leefomgeving.

Lees verder in het jaarverslag.

meer weten over CBK bedrijfsexposities? lees verder...
JV 2013 educatie
Scholieren op bezoek
JV 2013 summercourse
Deelnemers summercourse aan het werk bij CBK Zeeland

Educatie

CBK Zeeland ziet het als een belangrijke taak om kinderen op jonge leeftijd al vertrouwd te maken met hedendaagse beeldende kunst, vormgeving en architectuur.

Slibreeks

De Slibreeks wordt sinds 1977 uitgegeven en vormt een bijzondere serie kleine boekjes, die lezers met literaire belangstelling de kans wil geven om gemakkelijk en tegen een aantrekkelijke prijs kennis te maken met het werk van bekende en onbekende auteurs.

Communicatie

Voor de zomerweken hebben we hard gewerkt aan de nieuwe website van CBK Zeeland. Samen met Tuesday Multimedia is het oude systeem geactualiseerd en is de vormgeving aangepast.