Jaarverslag 2016 CBK Zeeland

Het jaarverslag 2016 is gereed!

De vormgeving van het jaarverslag is verzorgd door Jorick de Quaasteniet, deelnemer van de Zeeuwse Lichting 2016. Wij zijn trots op het resultaat en dit belooft nog vele fraaie projecten van Jorick. Wij wensen hem veel succes.

U kunt het jaarverslag hier digitaal bekijken.

Toch liever een papieren exemplaar?

Stuur een mailtje naar info@cbkzeeland.nl en wij sturen u dit graag toe.

Op deze pagina een voorproefje uit het jaarverslag!

groepsfoto Zeeuwse Lichting 2015 uitsnede

BEELDEND BEDENKEN
Inleiding door Kathrin Ginsberg, directeur

Onze missie blijkt na ruim tien jaar nog steeds te staan als een huis. Het zichtbaar, bespreekbaar en toegankelijk maken van beeldende kunst, vormgeving en architectuur in Zeeland komt op verschillende
manieren tot uiting in 2016.

Na een terugblik op tien jaar Zeeuwse Lichting staat de volgende nieuwe lichting al op de stoep. Een prachtige energie van verwachting die de ruimte op de Balans vult.

Wim Hofman
Bob Pingen jv

GEWOON KUNST - WIM HOFMAN

Gewoon kunst is een ruimte vullende installatie van schrijver/ kunstenaar
Wim Hofman, die dit jaar 75 wordt. Wim Hofman creëert met zijn schilderijen, tekeningen, al dan niet bewerkte vondsten en muurschilderingen een totaalbeleving waardoor de kijker wordt gefascineerd.

DUBBELGANGER - BOB PINGEN

In deze eerste presentatie van Bob Pingen bij CBK Zeeland is recent werk te zien met als voornaamste motief: het evenbeeld, de dubbelganger. Ook hier gaat het om zijn voortdurende onderzoek naar vorm en kleur, licht en schaduw, ritme en verhouding. Schilderijen, foto’s, films. Een hybride ontdekkingstocht die in zijn presentatie altijd een dialoog wil aangaan met zijn omgeving.

kunstinzeeland JV

Gesprek met Henk Koch en Bianca Runge onder leiding van Nico Out tijdens de lancering van KunstinZeeland

KUNSTINZEELAND

Lancering vernieuwde website in samenwerking met de Kunstkrant Zeeland Nico Out.

De website kunstinzeeland.nl is vanaf 15 november volledig vernieuwd en uitgebreid. In één oogopslag is nu te zien wat er georganiseerd wordt op het gebied van beeldende kunst in Zeeland en daarbuiten.