Jaarverslag 2018 CBK Zeeland

ENERGIE IN CO CREATIE

Ieder jaar heeft weer zijn eigen dynamiek en focus. Zo was 2017 voor CBK Zeeland een jaar van realisatie en uitvoeren, 2018 van afronden en bouwen in co-creatie. In 2019 ligt de focus op gezamenlijk onderzoeken en ontwikkelen van en in de Zeeuwse ruimte.

Kathrin Ginsberg,
directeur bestuurder CBK Zeeland

Lees verder in de digitale versie van het jaarverslag.

Liever een papieren versie?
Mail naar info@cbkzeeland.nl en wij sturen u graag een exemplaar toe.

Op deze pagina ziet u enkele gedeeltes uit het jaarverslag.

Petri Verbrugge van Thee & Typografie

Dit jaar hebben wij Petri Verbrugge uit Koudekerke gevraagd het jaarverslag geheel naar eigen inzicht vorm te geven. Zij is heel bewust uit haar comfortzone gestapt en heeft geëxperimenteerd met kleuren en uitgesproken lettertypes. Wij zijn zeer tevreden met het resultaat en wij hopen dat zijn nog vele opdrachten krijgt en ons steeds weer verrast.

Lees hier wat Petri op haar website over het jaarverslag schrijft.

Zeeuwse Lichting 2017

deelnemers Zeeuwse Lichting 2017

Beeldende Kunst & Vormgeving
Begin dit jaar was de 13e editie van de Zeeuwse Lichting. Dit is een jaarlijkse groepstentoonstelling, geïnitieerd door CBK Zeeland, voor recentelijk afgestudeerde kunstenaars en vormgevers uit Zeeland.

Lees meer over alle exposities in het digitale jaarverslag.

PDMU kernleden

Kerngroep POP DOWN|MELT UP bij de kolencentrale

Architectuur
In 2018 is veelal achter de schermen, volop gewerkt aan de doorontwikkeling van het activiteitenplan Nieuwe Bedding. Het Stimuleringsfonds voor Creatieve Industrie kende een startsubsidie toe en heeft meegedacht over de uitwerking hiervan, dit resulteert eind 2018 in het programmavoorstel POP DOWN|MELT UP.

Lees meer over dit unieke project in het jaarverslag.

Kunstuitleen Zeeland
Het doel van de kunstuitleencollectie is een zo breed en divers mogelijk beeld te geven van hedendaagse beeldende kunst in Nederland en hiermee een breed publiek kennis laten maken.

Lees meer over Kunstuitleen Zeeland.

nieuwe aanwinsten 2018

Nieuwe kunstwerken van Constantijn Molenkamp, Michiel Paalvast en Jeroen Kersouw voor Kunstuitleen Zeeland

Kinderkunstweek 2018

Schoolbezoeken
Gedurende de Kinderkunstweek en de periode daarna bezoeken 34 groepen de tentoonstelling 'Beestenboel'.

Lees verder in het digitale jaarverslag.