Jaarverslag CBK Zeeland 2015

B E E L D E N D  B E D E N K E N

Jaarverslag 2015

jaarverslag 2015 vk groot

WIE BEN JIJ? zomeratelier 2015 - sculptuur van Nadine van Veldhuizen en wandschildering van Janpeter Muilwijk

Wie ben jij met facade

Het jaarverslag 2015 is gereed!

Dit jaar is de vormgeving verzorgd door Martien Luteijn. Zoals we van hem gewend zijn heeft hij ons weer verrast met een bijzonder concept en een spannende vormgeving.

Het jaarverslag bestaat uit twee delen; een klein boekje met tekst en een boekje vol met mooie, inspirerende en veelzeggende foto's.

U kunt het jaarverslag ook digitaal bekijken.
klik hier voor het tekstverslag
klik hier voor het beeldverslag

Toch liever een papieren exemplaar?
Stuur een mailtje naar info@cbkzeeland.nl en wij sturen u dit graag toe.

______________________________________________________________________________

Op deze pagina alvast enkele tekstfragmenten en foto's uit het jaarverslag.

logo ZGST groot
mosseldrop

B E E L D E N D  B E D E N K E N

Inleiding door Kathrin Ginsberg (directeur)

2015 begint al goed met Zeeuws Goed Stik Goed waar een veelheid aan creatieve ontwerpen worden samengebracht...

Wie ben jij? waardoor wordt dat bepaald, ligt dat in nature, nurture of elders? Met dit soort vragen nodigt CBK Zeeland deze zomer vijf kunstenaars uit voor een Zomeratelier. Om beurten nemen ze hun intrede om een week lang ter plekke een werk te maken rond het thema van de menselijke façade. Het Zomeratelier is als het ware een inhoudelijk laboratorium voor de manifestatie Façade 2017. U gaat er bij ons nog veel over horen.

Marinus Boezem

Rondleiding door Marinus Boezem aan studenten van de Willem de Kooning Academie

BOEZEM & CO - De stad als podium

In het kunstenaarsschap van Marinus Boezem is samenwerking altijd belangrijk geweest. Dat is ook de grondslag van deze manifestatie met een veelheid aan tentoonstellingen, eigentijdse muziek, symposia en andere evenementen in het historisch hart van Middelburg. Samenwerking met de SBKM en Het Zeeuws Museum.

Projectruimte Mol 9

Van knoop naar knop

Krot of Kans Schouwen-Duiveland 2013-2015

Met de komende krimp op het eiland Schouwen-Duiveland heeft het project Krot of Kans Schouwen-Duiveland, in Zonnemaire en Zierikzee, een aanzet gegeven tot bewustwording en samenwerking.

Karin van Dam

Karin van Dam in de Dikke Toren, foto Mary Remijnse

Vloedlagen in de zeereep

De komende jaren worden de verdiepingen van de Dikke Toren te Ziekzee ingericht door verschillende internationaal bekende kunstenaars. Stichting Centree, CBK Zeeland en de VVV hebben de intentie uitgesproken voor een meerjarige samenwerking.

Karin van Dam gaat als eerste kunstenaar aan de slag in de Dikke Toren te Zierikzee.

voorkant Kunst Natuurlijk
paletje KKW 2015

Kinderkunstweek - kunst natuurlijk!

in 2015 nemen 80 scholen deel aan de Kinderkunstweeek. Ongeveer tien duizend kinderen worden bereikt van het basis- en speciaal onderwijs in Zeeland.